ÀMBIT PATRONAT-EQUIP DE GESTIÓ
1. Realitzar el seguiment de l’estat econòmic de la Fundació i de cada un dels centres. |
-Calendari periodificat de sessions de Patronat, on s’establiran elements concrets d’anàlisi. -Anàlisis dels resultats presentats per l’Auditoria Econòmica de la Fundació del curs 2013-2014 i propostes de millora. -Aprovació dels resultats del curs 2014-2015 |
2. Establir mecanismes de gestió econòmica unificada entre les escoles. |
-Pagaments comuns de l’IRPF, SS… -Organització facturació centralitzada de pagaments empreses: menjador, telefonia,… |
3. Preparar l’entrada dels 3 centre que falten de la congregació a la FPEVG |
- Gestionar, agilitzar i impulsar tota la documentació necessària per fer el pas definitiu dels centres de: Girona, Malgrat i Ripoll |
4. Estudi i valoració d’una societat AIE (associació d’interès econòmic) per a la gestió dels serveis de neteja. |
-Estudi de la proposta per part del Patronat. - Valorar de col·laborar amb una empresa externa |
ÀMBIT DE GERÈNCIA
1. Coordinació de la gestió escolar |
-Trobades mensuals amb els Directors Generals de Centre, i individualitzades amb tots ells en els seus centres. |
2. Supervisió del manual de Direccio per a les Escoles de la Fundació i congregació |
-Controlar, recollir i sistematitzar en documents tots els acords i els protocols que s’han aprovat en els darrers cursos i que es puguin anar generant. |
3. Valorar el projecte de Qualitat |
- Estudiar, contrastar i valorar l’aplicació d’un projecte de qualitat en els centres de la nostra Fundació/Congregació |
4. Recollir i sistematitzar la documentació de les escoles. I en la mesura que sigui possible, fer-ne l’anàlisi. |
-Estadístiques del curs per centre. -Resultats de Competències bàsiques. -Plans Anuals de Centre |
5. Actualitzar i millorar els serveis de les empreses externes |
- Definir els criteris d’homologació de proveïdors a diferents nivells. - Treballar per obtenir els millors serveis i productes als preus més adients - Vetllar principalment per la bon comunicació dels nostres centres i les seves connexions. |
ÀMBIT DE PASTORAL
1. Empènyer i afavorir el treball en valors de l’Objectiu Educatiu del curs: Busca’t en la teva interioritat: “Sigues feliç: tens molt a donar” |
-Proporcionar eines i recursos de treball i reflexió pel professorat i tutories per als alumnes. - NOU espai propi a la plataforma ClickEdu per tots el professorat (Web Vedruna Catalunya) -Edició i difusió del “Desplegable Educatiu” per a les famílies Publicació -Vetllar perquè arribi a les famílies. |
2. Formar en Pastoral als nostres centres. |
-Seminari trimestral dels representants de cada equip de Pastoral per fer seguiment del curs de pastoral dels dos últims cursos i del treball proposat per al curs: .- Bondia Vedruna .- Anàlisi i renovació de l’ambientació - Facilitar formació d’Interioritat per als nostres claustres. - Metodologia per impartir la Cultura religiosa Vedruna. - Formació online per aprofundir coneixements de religió. |
3. Coordinar les diferents trobades existents entre les Escoles |
AMB ALUMNES: -Trobades de 5è de primària. -Trobada 4t ESO: “Més enllà de l’aula” -Trobada amb alumnes que han participat en el “més enllà de l’aula” -Trobada 1r. Bat. Escoles Vedruna Catalunya AMB PROFESSORS -Trobada ·Més enllà del claustre”. -Jornada de formació dels Equips de Pastoral -Trobada de coordinadors de Pastoral Vedruna Cat. |
4. Empènyer projectes d’acció social |
-Animar i dinamitzar el voluntariat dins la pròpia escola. -Establir canals d’informació entre les escoles/grups -Impulsar la col·laboració amb la Fundació Vedruna Internacional Comunió : VIC -Donar a conèixer el projectes solidaris d’ enguany -Recolzar les campanyes de solidaritat -Facilitar xerrades per a alumnes i famílies sobre els temes de solidaritat i cooperació. |
5. Coordinar, acompanyar i orientar l’acció Pastoral a les escoles |
- Trobades amb els coordinadors i/o equips del Centres que ho sol·licitin. -Participació en les reunions de l’Equip de Pastoral Vedruna Catalunya. |
6.Elaborar material i propostes de treball per facilitar les accions de pastoral dels diversos fets litúrgics. |
-Inici de curs -Advent -Denip -Quaresma -Sta. Joaquima. |
7.Conèixer els sis àmbits del Pla Marc en Pastoral Vedruna. |
- Sessions informatives per Equips directius i Claustres. |
ÀMBIT DE PEDAGOGIA i FORMACIÓ
1. Seguir treballant amb els tres grans àmbits pedagògics: Multilingüe, Sostenibilitat i Vedruna digital |
-Impulsar als centres els nous objectius terminals d’aquest curs i assessorar a tots els centres en aquests àmbits: -Definir amb els DG i EG les línees marc a seguir dins aquests àmbits. |
2.Impartició d’una segona edició del “Curs AICLE” pels professors. |
-Segona edició del curs AICLE per les escoles amb mestres nous i seminaris trimestrals pels que han fet el curs aquest any. |
3. Organització de diferents cursos per millorar i actualitzar les habilitats directives dels nostres ED. |
-Adreçat a tots els membres dels Equips Directius. A realitzar preferiblement en dijous del curs, per completar les reunions de DG |
4. Participació de l’Equip de Gestió en activitats organitzades per altres Institucions |
-Assistència a les sessions SPXE –seminari permanent de gestió de xarxes escolars– FECC. |
5. Promoure la trobada específica de diferents seminaris i matèries |
- Coordinació de criteris i buscar formes d’interrelació, tan per personal docent, com per no docent. - Presentar casos d’èxit per servir d’inspiració als altres centres. |
6. Impulsar serveis externs en matèria de multilingüisme. |
- Estades per alumnes des de CS fins a BAT. - Formació online per professorat - Estades per professors a l’estranger. |
7. Formació en carisma. |
- Treballar conjuntament amb l’equip de formadors en carisma i el ECE per replantejar la carrera professional dels mestres Vedruna. |
ÀMBIT DE RELACIONS INSTITUCIONALS
1. Treball amb XARXA en el marc de Vedruna-Catalunya. |
- Participar activament en la nova estructura Vedruna Catalunya Educació. - Designar els membres als diferents equips de treball per un bon funcionament |
2. Interrelació entre les Fundacions Vedruna. |
- Trobada de Patronats - Jornades de treball dels equips de gestió - Participar en les activitats de la XARXA Vedruna Europa i aprofitar material i accions realitzades per altres fundacions per ser més eficients. |
3. Mantenir contactes regulars amb el Departament d’Ensenyament i la Direcció General de Centres privats concertats. |
- Tenir reunions sempre que se’ns demani o quan considerem que cal parlar de temes importants. |